El Land Art (proposat per Robert Smithson) és una correntada de l'art contemporani en la qual el paisatge I l'obra d'art estan estretament enllaçats. S'utilitza la naturalesa com a material (fusta, sorra, pedres, vent, roques, foc, aigua, etc.) per intervenir en ella mateixa. L'obra és generada a partir del lloc sobre el qual s'intervé, que alguns cop sembla una barrera entre escultura i arquitectura on juga un paper cada cop més determinant sobre l'espai públic contemporani.
Generalment, les obres es mantener a l'exterior, exposes all canvas i a l'erosió de l'entorn natural. La finalitat d'aquestes obres és produir emocions plàstiques en l'espectador que s'enfronta a un paisatge determinant. Es vol produir el màxim d'efectes i sensacions a l'observador/a. Es pretén reflexar la relació entre els humans i la terra, i el medi ambient i el món.
Alguns exemples de Land Art:




Penso que seria interessant acostar aquesta pràctica als nostres alumnes d'infantil, no nomès per a què la coneguin, sinó per a què puguin experimentar amb la mateixa. Fer una activitat d'quest tipus, on l'exponent principal sigui aquesta pràctica, pot ajudar a desenvolupar moltes capacitats necessaries en l'educació infantil. L'art moltes vegades passa desapercebut i creec que és necessari que els infants adquireixin coneixements previs d'art, ja que això pot ajudar-los en el seu desenvolupament com a persones.
L'art i espacialmente el Land Art sereveix per a descobrir-se a un mateix, descobrir l'entorn, als altres i per desenvolupar la comunicació i el llenguatge. Penso que és important mostrar als infants com els humans marquem i deixem petjada a l'entorn i quin significat pot tenir això, ja pot ser una crítica al canvi climàtic, la defensa de l'ecologia, etc. Hem de fer-los veure que el paisatge pot servir com a llenç utilizant elements naturals, ensenyar-los la importancia de l'entorn natural i fer-los reflexionar sobre l'èsser humà, el món, i l'entorn.
Tot això, mitjançant activitats, farà que els infants aprenguin a ser i a actuar de forma cada vegada més autónoma, a pensar i a comunicar-se, a descobrir i a tenir iniciativa i a conviure i habitar al món.
Maria López González
Didàctica de l'Educació Visual i Plàstica
Tercer Curs del Grau de Mestra d'Educació Infantil
Universitat de Barcelona
No hay comentarios:
Publicar un comentario