Alumnos de Educación Visual i Plástica

jueves, 26 de marzo de 2020

Creativitat a l’aula de plàstica


Creativitat a l’aula de plàstica


En aquest apartat, la meva intenció és demostrar quina és la importància de treballar la plàstica a educació infantil i com podem treballar-la més enllà de la forma habitual i clàssica. 


En aquesta etapa, la plàstica és una de les formes de comunicació mitjançant les quals es poden expressar els sentiments i emocions, per això crec que en una sessió de plàstica és important oferir als infants materials diversos i deixar volar la seva creativitat dins d’un ambit, és a dir, el docent pot parlar d’un tema i enfocar la sessió a un tema concret però deixant lliure elecció als infants per desenvolupar l’activitat. 


Aquesta innovació es pot crear si es treballa amb una eina diferent, un suport diferent i un material diferent. Si volem treballar sobre paper o cartolina, podem cambiar la forma que té el suport, en comptes de que sigui rectangular el podem fer hexagonal per cridar l’atenció dels infants i sortir de la rutina que tenen establerta.


Per exemple si disposem d’aquests recursos: 
  • Material: farina, pa ratllat, sucre, sal, fang, colorant, maquillatges, espelmes, espuma d’afeitar, sabó, espuma del sabor, llet, pintura, aquarel·les, plastilina, tinta xina, tinta de calamar...
  • Eines:palles de plàstic, petxines, pedres, pell de taronja o llimona, closca de coco, caniques, pilotes (porexpan, ping-pong, tenis…), brotxa d'afaitar o de maquillatge, cotó fluix, plomes, varetes, ampolles de plàstic, ouere, velcro, botons, xeringa, pistoles d’aigua, rollo de paper del vàter, gomes elàstiques, fulles, pinces… 
  • Suports: petxina, ouera, pots de vidre, vena de guix, globus, cartró, fulls d’acetat, catifa d’aigua, llençol, tela de sac...
  • Accions: expandir, estampar, xafar, bufar, barrejar, esquitxar, injectar, modular, rodolar...


Algunes de les accions que es podrien fer són: 
  • Fer una figura amb pasta de sal i colorant utilitzant botons i caniques per decorar-la. 
  • Estampar un cartró amb caniques i rollos de paper de vàter fent servir tinta xina. 
  • injectar aquarel·la líquida en un llençol mitjançant les xeringues i les pistoles d’aigua.  


La idea per fomentar la llibertat i la creativitat a l’aula, seria explicar per exemple una manera de fer, per exemple, l’estampació sobre un material específic, en aquest cas, una cartulina en forma de triangle, i posar a l’abast dels infants diferents eines i diferents materials que podran fer servir durant la sessió, en aquest cas, el tema del dibuix no està definit pel mestre/a i els nen/es poden fer volar la seva imaginació.

 A continuació us deixo diferents maneres de treballar la plàstica de manera original: 






Ana Carayol Fernández
Didàctica de l'Educació Visual i Plàstica
Grup 6B



No hay comentarios:

Publicar un comentario