Arts & English: the magic of colours
Aquesta entrada al bloc és per explicar l’activitat
que vaig portar a terme amb nens i nenes de P-5 a la meva feina. Aquesta
activitat va ser duta a terme en anglès, ja que jo sóc professora d’anglès. Per
tant, és una activitat multidisciplinari que té com a principal objectiu el
desenvolupament creatiu dels infants a través de les arts plàstiques, però
també amb la connexió amb les seves emocions i amb l’anglès com a llengua de
comunicació a l’aula.
Aquesta activitat es va dividir en tres sessions:
Sessió 1: Fem nous colores
Sessió 2: Creem colores
Sessió 3: Sentim els colores.
Les sessions són progressives i estan pensades així
per anar de conceptes més fàcils d’exemplificar i de comprendre a l’experimentació
personal i la creació de colors com a forma d’expressió.
Sessió 1: Making new colours
Objectiu: descobrir les possibilitats del colors.
·
Ritual d’inici:
“Hello song” i How are you today? (ens preguntem com ens sentim avui). També vam
explicar que faríem pintura i, per tant, calia posar-se bates.
·
Desenvolupament:
vam començar la sessió preguntant quins colors té l'arc de Sant Marti. Posteriorment,
vaig projectar diferents imatges d’arcs de Sant Marti per comprovar les
respostes. A les imatges hi havia diferències de tonalitats i de
combinació de colors que van enriquir les nostres prediccions.
o
Després vaig explicar que faríem un arc de St. Marti però que teníem un
problema: que només teníem tres colors (els primaris -blau, groc i vermell).
Aleshores, vaig preguntar quins colors faltarien per fer els nostres arcs
i vaig escoltar les seves respostes.
o
Vaig mostrar als nens com es poden fer d'altres colors barrejant els primaris
(blau + groc=verd)/(vermell+ groc=taronja)/(vermell+ blau=lila).
o
Després ho van fer ells i cadascú va fer el seu arc com ha volgut.
·
Ritual de
sortida: van mostrar totes les creacions dels companys i vam preguntar si els
havia agradat l’activitat.
Sessió 2: Creating colours
Objectiu: descobrir les tonalitats del colors
·
Ritual d’inici:
“Hello song” i How are you today? (ens preguntem com ens sentim avui). També vam
explicar que faríem pintura i, per tant, calia posar-se bates.
·
Desenvolupament:
Primer van recordar la sessió 1 i com barrejant diferents colors vam poder
aconseguir-ne més.
o
Després vaig mostrar-los la màgia que té el color blanc, ja que ens pot
ajudar a fer moltes tonalitats de verds o de grocs o podem barrejar fins a tres
colors, o quatre, (blau+ groc+ + vermell + blanc) i aconseguir moltes
tonalitats i molts colors.
o
A continuació, vaig presentar el material: les tres pintures dels colors primaris
en gots, més gots i paper de plata per fer les barreges i culleres per agafar
els colors. A continuació, vaig deixar als nens experimentar. Els vaig donar fulls
en blanc i els vaig deixar fer. Moltes vegades, em van demanar la meva ajuda preguntant-me
com es feia un color o si els podia ajudar a posar pintura blanca.
·
Ritual de
sortida: vam fer una rotllana i preguntar si els havia agradat l’activitat.
Sessió : Feeling the colours
Objectiu: fer servir els colors per expressar-se
emocionalment.
·
Ritual d’inici:
“Hello song” i How are you today? (ens preguntem com ens sentim avui). També vam
explicar que faríem pintura i, per tant, calia posar-se bates.
·
Desenvolupament: van començar recordant la sessió 2 i mirant els fulls
plens de diferents colors.
o
A continuació, vaig introduir la sessió recordant el que havien dit abans
al ritual ‘inici de com se sentien aquell dia. Els vaig dir que moltes cançons a vegades
ens fan sentir-nos de determinada manera i que amb els colors passa el mateix.
Vaig posar un exemple amb una cançó
coneguda.
o
Després, els vaig posar una cançó desconeguda i els vaig deixar escoltar-la
i ballar-la. Després d’una estona els vaig preguntar com els havia fet sentir
aquella cançó i vaig escoltar les seves respostes.
o
Després, els vaig preguntar que quin color creien que els podia ajudar a
dibuixar aquella emoció. Aleshores els vaig dir que havien de crear un color
que pensessin que representava aquella emoció que van sentir.
o
Els vaig deixar crear el seu color i després vam fer el mateix amb dues
cançons més.
o
Les cançons que els vaig posar eren: una molt alegre (Don’t stop me now
-Queen), una molt trista (You and whose army? -Radiohead) i una que feia una
mica de por (Fright night – Scary sounds & Music). Encara així, els nens a vegades
deien que la cançó trista els feia sentir tranquils i contents i en cap moment
els vaig corregir. Cadascú sent el que sent i jo no sóc ningú per dir-los el
contrari.
·
Ritual de
sortida: vam fer una rotllana i comentar els diferents colors que hi havien
sortit i el que cadascú havia sentit.
Comentaris finals
Primerament, m’agradaria
comentar que els nens i nenes van gaudir molt de l’activitat. S’ho van passar molt bé pintant i fent les barreges
de colors. Al final de la sessió 2, ja eren uns experts fent barreges: Deien
coses com “ si barreges tots els colors i poses només una mica de blanc et surt
marró”. I molts comentaris d’aquests tipus. Alguns nens i nenes, fins i tot,
deien els colors que portava la seva barreja en anglès.
La sessió 3 també els va
agradar molt ja que podien ballar i pintar i fer servir tot el seu cos i
expressar-se emocionalment.
Els nens i nenes van
aprendre molt quant als colors i les seves possibilitats i van poder
experimentar i descobrir noves formes de crear tonalitats i barreges
cromàtiques. Van poder tocar i fer servir les seves mans per fer les seves
creacions i fer servir la seva creativitat per deixar anar la seva imaginació.
Com a mestra, va ser una gran satisfacció fer aquesta activitat, ja que mirar la interacció dels nens i nenes i adrmirar la seva curiositat natural de creació, va ser molt i molt gratificant.
No hay comentarios:
Publicar un comentario