Aquesta
sessió va ser dirigida pels nostres companys de classe Raquel i David.
Inicialment, van planificar la seva sessió amb una breu presentació teòrica del material a treballar, en aquest cas el fang i, van explicar-nos els seus orígens i les possibles manipulacions per representar esculturalment el cos humà.
A continuació, ens van explicar l’activitat a realitzar, la qual estaria formada per dues parts. En primer lloc, hauríem d’intentar crear de forma individual la nostra pròpia escultura orientada a la figura humana o a qualsevol de les parts del cos amb l’objectiu que aquesta pogués transmetre una emoció o sentiment només amb la seva visualització.
Inicialment, van planificar la seva sessió amb una breu presentació teòrica del material a treballar, en aquest cas el fang i, van explicar-nos els seus orígens i les possibles manipulacions per representar esculturalment el cos humà.
A continuació, ens van explicar l’activitat a realitzar, la qual estaria formada per dues parts. En primer lloc, hauríem d’intentar crear de forma individual la nostra pròpia escultura orientada a la figura humana o a qualsevol de les parts del cos amb l’objectiu que aquesta pogués transmetre una emoció o sentiment només amb la seva visualització.
D’aquesta
manera, ens vam repartir per les diverses taules de l’aula, les quals ja
estaven preparades i condicionades amb tot el material necessari per portar a
terme l’activitat: fang, estris, suros, etc., i ens vam posar mans a l’obra!
A continuació, es poden observar la forma de treballar i diversos resultats de companys:
Al cap d’una estona, quan tothom ja havia realitzat la seva petita escultura, els dos companys que dirigien l’activitat van fer petits grups de 3 persones per portar a terme la segona part de l’activitat. Aquesta consistia a unir i fusionar les escultures de cada membre del grup i donar-li un significat a la nova escultura que al final de la classe hauríem de posar en comú amb la resta de companys.
En
la meva opinió, el fang és un recurs indispensable per treballar a les aules
infantils perquè per les seves característiques, considero que és un material
que poden manipular fàcilment i amb el qual poden experimentar diverses
tècniques plàstiques a més de treballar tant la motricitat fina com la
gruixuda.

A més, les característiques del fang permeten que la forma de les seves peces es mantingui durant un període llarg de temps si es conserven de forma correcta. D’aquesta manera, dóna peu a què els infants puguin visualitzar les seves obres de volum i formin part de la decoració de l’aula.
A continuació, podeu observar diferents pàgines que m’han semblat d’interès i on podeu trobar diferents tècniques o idees per treballar el fang a les aules infantils:
http://petitsgransartistes.blogspot.com.es/2011/11/treballar-el-fang-duna-forma-diferent.html
http://www.escolapeggy.com/treballem-fang-escola-bressol-sarria-171115/
http://www.innovib.cat/numero-1/pdfs/16-pre-op.pdf
Raquel Vélez.
No hay comentarios:
Publicar un comentario