Alumnos de Educación Visual i Plástica

miércoles, 4 de mayo de 2016

PAPIROFLÈXIA O ORIGAMI

PAPIROFLÈXIA O ORIGAMI


El darrer dia 21 d'abril vàrem realitzar a classe una sessió de papiroflèxia o origami, dirigida per mi.
En aquesta sessió vam parlar una mica del què era aquest art i seguidament vam dur a la pràctica algunes figures.


Fem un repàs:

- L'origami, papiroflèxia o cocotologia, és un art japonès i consisteix en el plegament del paper, tantes vegades com es vulgui, fins a crear una figura.
- És originari del Japó i la seva etimologia prové de la paraula "oru", que vol dir plegar i "kami" que és paper.

- En la filosofia oriental l'origami s'associa a la calma i la paciència, fins i tot hi ha teràpies basades en l'exercici manual, que l'utilitzen.
- Es considera una art educativa, que desenvolupa la creativitat i es pot fer servir com a passatemps o bé, per treballar les matemàtiques (geometria, per exemple).
- La seva base general són formes geomètriques, com per exemple quadrats, rectanlges, triangles... a partir d'aquesta base poden sortir figures de diferent complexitat. Normalment es tracta d'animals o elements de la natura. 


Mestre japonès d'aquest art:

- Kunihiko Kasahara (1941)
- És el creador de molts models de tot tipus.
- No crea obres complexes, tendeix a la simplicitat. Crea animals elegants, dissenys de poliedres, exploració de matemàtiques i geometria.


Les normes de la papiroflèxia:

- Tot s'ha de fer doblegant.
- No es pot trencar, ni enganxar.
- Ha de s'orgir una sola peça, anomenada papirola

Enllaços d'interès:

- Diferents figures per realitzar:

http://www.papiroflexiamania.com/ 

- El tutorial per fer l'ocell que vam fer a classe:

https://www.youtube.com/watch?v=rpBQ8IBi6mU 

- Pels més atrevits! La flor que no ens va sortir a classe:

https://www.youtube.com/watch?v=7_NGvfvjESo

Aquí us deixo la fotografia dels resultats de la sessió,
Gaudiu de la papiroflèxia i feu gaudir als infants, mentre aprenen!


CLÀUDIA RODELAS I CARDONA
DIDÀCTICA DE L'EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA 















No hay comentarios:

Publicar un comentario