Laura Mata Losada
1. Presentació de l’activitat:
Primer de tot vaig explicar que vaig escollir el tema dels viatges perquè m'encanta viatjar i penso que suposa:
-Conèixer altres cultures (societat, història, gastronomia...)
-Descobrir natura
-Descobrir arquitectura, disseny, escultura, pintura... art de tot tipus
-Emocions noves, sensacions, percepcions, nous aprenentatges
-Una gran font d’inspiració
- etc.
Tot i que no sempre podem viatjar on es agradaria i veure-ho en directe, si que podem
compartir experiències de viatges, llegir, veure documentals i explicar contes
als infants sobre altres països.
Llavors vaig explicar en que consistiria l'activitat: Fer un gran viatge (amb diversos passos a seguir)
2. Mostra de fotografies d’on
voldríem viatjar
A
continuació cadascú va ensenyar la
fotografia del lloc on li agradaria anar i va explicar perquè. Compartir
els motius va servir per conèixer-nos una mica més entre nosaltres, els nostres
interessos, descobrir altres llocs per viatjar...
Aquesta
possada en comú també va servir com inspiració per la creació del “viatge de fi
de curs”.
3. Creació d’un destí de viatge
Amb
el material aportat entre tots: teles, ampolles, papers, gomaeva, cartró,etc.
Havíeu de crear un país o destí a on viatjar. Vau crear un lloc fantàstic amb
selva, mar, un volcà, una granja...
4. Ruta turística /diari de viatge
Entre
tots vau crear i escriure la ruta del vostre fantàstic viatge i la vostra guia
ens va explicar l’emocionant recorregut.
5. Creació d’un conte
Aquest
últim pas, no estava previst, va ser una proposta de la Roberta i la veritat és
que va ser una experiència divertida i creativa. Us havíeu d’inventar un conte,
el primer va començar la història i un a un vau anar continuant segons el que
deia el company anterior. Així vau crear l'esborrallat i divertit conte de: La
Jenni en busca de l’ós polar.
Conclusions:
Aquesta
sessió es pot adaptar de diverses formes per fer-la amb infants: deixar que
mirin contes al principi en lloc de mostrar fotografies, deixar que juguin amb ninos a la taula quan estigui to muntat, escriure i
dramatitzar un conte, que el muntatge sigui per tota la classe com si fos un escenari (no només a taula) , etc.
Per últim he de dir que la vostra actitud va
ser fantàstica! Vau mostrar-vos participatius, creatius i cooperatius!
MOLTES GRÀCIES!!
A
continuació teniu fotos de l'activitat:
No hay comentarios:
Publicar un comentario