Alumnos de Educación Visual i Plástica

lunes, 18 de marzo de 2019

Recordatori de "Metàfora Visual" i Barregem colors

Sessions (05/03/2019   i   07/03/2019)
05/03/2019
A l’inici d’aquesta sessió vam fer un recordatori de les sessions anteriors que vam realitzar amb l’Almudena Martínà metàfora visual
Seguidament, vam reprendre on ens vam quedar a la Roberta sobre el tema: com treballar preguntes a l’aula amb imatges, en relació al llibre: Mundo Cruel, a través de mostrar els dibuixos que cadascú ha creat o inventat. A partir d’aquesta visualització i per part dels companys, es van plantejar i formular preguntes sobre com s’entenia el tema reflectit en el dibuix i de quines preguntes s’havia plantejat la mateixa persona sobre la seva creació (i veure si hi havia algunes en comú).
I, finalment, es va posar en comú, entre tots, tots els temes més importants i significatius dels dibuixos.
·         Aquesta activitat pot ser positiva per treballar-la a l’aula amb infants, ja que a través d’imatges que, potser normalitzem i no són tan normals i els infants veuen diàriament, podem indagar sobre quina opinió tenen al respecte o quines curiositats o pensaments extreuen d’aquella imatge/situació.
A l’acabar, vam deixar un tema obert per reflexionar sobre la següent sessió: QUE ES EL COLOR, i de quines sensacions o emocions individuals teníem sobre els colors primaris i uns altres colors.

07/03/2019
Per introduir aquesta sessió, vam començar fent referència al llibre d’Eva Heller: Psicologia del color. Como actuan los colores sobre los sentimientos y la razón, on explica la història dels colors, el seu funcionament i la importància que tenen.
El color denomina qualitat, percepció, llum, té a veure amb els objectes i segons el punt de vista que cadascú li dóna.
-       Interacció entre l’objecte i el cervell per percebre aquest color.
Segons la cultura/país, li donem un significat o un altre als colors. Això fa que limitem la descoberta dels colors i la relació amb els sentiments.
Els colors primaris són: blau (cian), vermell (magenta), groc. A partir dels quals es barregen per poder formar la resta de colors.Resultado de imagen de circulo cromatico       
En la composició de la imatge, és important el color i on situar-lo.
Seguidament, hem repassat el significat d’alguns colors o que és el que entenem, ens transmet...
-       Relació que tenen els colors en la combinació dins d’una imatge (relativitat dels colors)
I per acabar, vam posar-nos mans a l’obra i vam començar la part pràctica, que consistia a realitzar un cercle cromàtic, partint dels colors primaris (groc, vermell i blau) i secundaris (taronja, lila i verd) i buscant/pintant els deu matisos que hi ha entre aquests (més o menys):
Resultado de imagen de circulo cromatico
Penso que en infantil la creativitat dels infants i els colors que li posen als seus dibuixos/creacions, són un punt molt important perquè així podem saber una mica més d’ells, de com se senten a través dels colors que utilitzen i en quina part posen més èmfasi per ressaltar allò que els hi sembli més important i això donar-li al dibuix  “un color especial”.

Aquí poso alguns documents/articles sobre la importància dels colors en l’etapa d’infantil:


  Silvia Saura 

No hay comentarios:

Publicar un comentario