Una
de les classes d'Educació Visual i Plàstica més significatives per a mi va ser
la del dibuix automàtic.
A la
classe la consigna va ser la següent: es posava una música, s’apagaven els
llums i havíem de tancar els ulls i un company ens havia de fer un dibuix a la
esquena; a la mateixa vegada que el company ens feia el dibuix, nosaltres el teníem
que reproduir en un paper amb llapis de colors. Un cop acabat el dibuix, els
rols s’intercanviaven.
Per
finalitzar, un cop acabada l’activitat, s’havia de completar aquest dibuix
omplint els buits amb colors i diferents tècniques.
Aquesta
activitat pot tenir molt d’interès a infantil ja que, d’aquesta manera, els infants
es relacionen entre ells. A vegades el contacte entre infants és difícil i així
no es fa tan violent.
D’altra
banda, buscar formes en dibuixos fets a l’atzar afavoreix la creativitat. Una
prova d’això és la diversitat tan gran de resultats que han aparegut a classe
partint d’una mateixa tècnica.
Per
fer aquest dibuix es poden utilitzar diferents materials i tècniques: fons
blanc o negre; colors, ceres, retoladors o aquarel·les; fer-ho sols, amb algú
dibuixant a l’esquena o que algú mogui la mà d’un altre (com vam poder
experimentar en la classe que va dur a terme Sandra).
Per
saber més:
Amanda Rodríguez
No hay comentarios:
Publicar un comentario