Avui cada company i companya ha portat els seus dibuixos
a l’aula i els hem pogut veure. Cadascun d’ells semblava l’objecte que havien
triat i, per això, podem dir que tots sabem dibuixar. Un cop els hem vist, hem
donat la nostra opinió de quin dibuix ens havia costat més de fer.
A més, hem llegit una petita part d’un llibre que
s’anomena “Sobre el dibujo” de John Berger. Una de les frases d’aquest autor és
“Para el artista dibujar és descubrir”. Durant l’execució dels meus dibuixos m’he donat
compte que cada vegada que el dibuixava em fixava més en els detalls de
l’objecte. Per tant, estic d’acord amb aquesta frase ja que cada cop que
dibuixava l’objecte descobria algun detall o algun aspecte que abans no
coneixia.
D’altra banda, ens ha ensenyat un altre llibre on
presenta les coves d’Altamira, les quals conserven l’art rupestre del
Paleolític. A continuació, cadascú de nosaltres ha pogut experimentar amb aigua
i sorra a sobre d’un paper. Ha estat una experiència gratificadora ja que he
pogut experimentar amb diferents tipus de sorra, com ara, quin tipus de sorra pintava més, la seva
textura (si era més gruixuda o més fina) i sobretot, i crec que és un dels
aspectes més importants i que hem de tenir en compte a l’Educació Infantil és
oferir la llibertat de pintar. Us adjunto algunes fotografies de la sessió.
Després, per grups, hem realitzat propostes d’activitats
relacionades amb les pintures rupestres per portar-les a terme a l’Educació
Infantil. Les propostes que han sortit han estat:
- Primerament treballar i conèixer la prehistòria a través de contes, sortides, com per exemple, al Museu d’Arqueologia de Catalunya, excursions, etc.
- Treballar amb les pintures rupestres a partir d’aigua i amb diferents tipus de sorra o altres materials, com ara, julivert, cafè, safrà, etc. Experimentar amb aquests materials en un paper individualment o col·lectivament, i també, en altres superfícies, com ara, en pedres, en ciment, etc.
Per acabar, penso que és molt interessant que els infants
treballin aquesta temàtica ja que ajuda a què coneguin part de la nostra
història a través de la investigació i experimentació d’una forma més
motivadora i significativa. També, que amb simples materials de la vida quotidiana
es pot pintar, sense la necessitat de fer-ho amb pintura o amb llapis de colors.
Sandra Torres Padilla
No hay comentarios:
Publicar un comentario