Alumnos de Educación Visual i Plástica

lunes, 10 de octubre de 2016

Les pintures rupestres!


Avui cada company i companya ha portat els seus dibuixos a l’aula i els hem pogut veure. Cadascun d’ells semblava l’objecte que havien triat i, per això, podem dir que tots sabem dibuixar. Un cop els hem vist, hem donat la nostra opinió de quin dibuix ens havia costat més de fer.

A més, hem llegit una petita part d’un llibre que s’anomena “Sobre el dibujo” de John Berger. Una de les frases d’aquest autor és “Para el artista dibujar és descubrir”. Durant l’execució dels meus dibuixos m’he donat compte que cada vegada que el dibuixava em fixava més en els detalls de l’objecte. Per tant, estic d’acord amb aquesta frase ja que cada cop que dibuixava l’objecte descobria algun detall o algun aspecte que abans no coneixia.

D’altra banda, ens ha ensenyat un altre llibre on presenta les coves d’Altamira, les quals conserven l’art rupestre del Paleolític. A continuació, cadascú de nosaltres ha pogut experimentar amb aigua i sorra a sobre d’un paper. Ha estat una experiència gratificadora ja que he pogut experimentar amb diferents tipus de sorra, com ara,  quin tipus de sorra pintava més, la seva textura (si era més gruixuda o més fina) i sobretot, i crec que és un dels aspectes més importants i que hem de tenir en compte a l’Educació Infantil és oferir la llibertat de pintar. Us adjunto algunes fotografies de la sessió.










Després, per grups, hem realitzat propostes d’activitats relacionades amb les pintures rupestres per portar-les a terme a l’Educació Infantil. Les propostes que han sortit han estat:
  • Primerament treballar i conèixer la prehistòria a través de contes, sortides, com per exemple, al Museu d’Arqueologia de Catalunya, excursions, etc.
  • Treballar amb les pintures rupestres a partir d’aigua i amb diferents tipus de sorra o altres materials, com ara, julivert, cafè, safrà, etc. Experimentar amb aquests materials en un paper individualment o col·lectivament, i també, en altres superfícies, com ara, en pedres, en ciment, etc.

Per acabar, penso que és molt interessant que els infants treballin aquesta temàtica ja que ajuda a què coneguin part de la nostra història a través de la investigació i experimentació d’una forma més motivadora i significativa. També, que amb simples materials de la vida quotidiana es pot pintar, sense la necessitat de fer-ho amb pintura o amb llapis de colors.

Sandra Torres Padilla

No hay comentarios:

Publicar un comentario