Alumnos de Educación Visual i Plástica

lunes, 24 de octubre de 2016

LA IMATGE (18/10/2016)

El discurs de la imatge en els llibres il·lustrats pot interpretar-se a partir de la pragmàtica, ja que hi podem trobar elements que poden guiar un lector a desxifrar les claus de la lectura del text, de la coherència i dels objectius comunicatius. La percepció no pot separar-se de la comprensió: tot acte de mirar implica voler saber allò que es veu. La imatge que se’ns presenta fa de guia del text, però de cap manera el condiciona, perquè aquest també és capaç de transmetre altres idees que la imatge no ha captat. Per tant, en aquest sentit, l’il·lustrador té el poder de posar en relleu el que ell creu que és necessari destacar, però també pot tenir en compte el receptor a l’hora de crear les imatges per adaptar-les a un públic determinat.

Aquesta va ser la primera part de la sessió: parlar de les imatges en els llibres il·lustrats, després d’analitzar els diferents llibres de poemes infantils que havíem portat.



La segona part de la sessió va ser un xic més diferent. Cada un triava un poema dels diferents llibres que havíem portat i a partir del poema escollit, havíem de crear una imatge relacionada amb l’escrit o amb les emocions, sentiments... que ens provoques aquest a partir de la tècnica del collage. Per a fer-ho, disposàvem d’un seguit de fulls amb milers de línies treballats anteriorment a l’aula, algunes revistes, cola i tisores. 


Parlant des d’un punt de vista més personal, m’adono de la importància d’aquesta activitat, no només pels infants sinó també per a nosaltres, els adults. I és què és una activitat totalment lliure sense condicionants, només el material, tanmateix, aquesta et porta a un món tant lluny del nostre, tant lluny del món de les persones grans; un món on la imaginació, la creativitat, l’abstracte i la interpretació són els principals protagonistes. 





Mariona Martín Muñoz

No hay comentarios:

Publicar un comentario